16. jul, 2017

1 juli

Ik was wel weer vroeg wakker, maar best wel aardig geslapen. Lekker bij liggen komen. Toen Otto wakker was ben ik gaan douchen en daarna zijn we naar het ontbijt gegaan. De rest schoof ook aan en lekker zitten ontbijten. Het zag er goed verzorgt uit en er was meer dan voldoende. Toen iedereen weer opgedoft was zijn we de stad ingelopen. We wilden naar de Opera. dat is een spectaculair gebouw waar je ook in kon. Het regende al weer lekker en in de stad eerst maar een parapluutje gekocht. Eerst een kerk bezocht, daarna het stadhuis van binnen. Mooi oude gebouw. Koffie drinken en richting de havens gelopen. Even de Bommel winkel ingelopen en ik zag hele leuke schoenen. Komen we er later nog in de buurt, dan kijk ik wel even. Bij de Opera aangekomen, was het ontzettend druk en bleek dat je alleen op een soort van omloop kon lopen buiten, maar niet in het gebouw zelf kon kijken. Daar had ik niet zoveel geld voor over en iedereen besloot om het niet te doen. Door de havens verder dwalen. Mooie stad, met leuke doorkijkjes. Oude en nieuwe gebouwen en pakhuizen wisselen zich af. Daarna lekker bakkie met wat lekkers. En maar weer verder. Er is nog een oude tunnel uit begin vorige eeuw. daar gingen ze met een lift naar beneden en dan naar de andere kant. Hij was voor koetsen met paarden. Auto's reden toen bijna nog niet. De Maastunnel is oa hier van afgeleid. Leuk tochtje door de tunnel, naar de andere kant. Daar een mooi uitzicht over de stad. En weer terug, nu met de trap naar benden. Richting de Reperbahn. Daar moet je ook een keer geweest zijn. Was een beetje uitgestorven. Dat gaat savonds pas spelen. S'nachts is daar nog een aanslag met traangas geweest, maar hebben we niets van meegekregen. Verder de wijk ingelopen en een hamburger restaurant opgezocht. Zelfgemaakt, eigen sausjes etc., Heerlijk gegeten en maar weer verder op pad. Ik de kaart er maar bij gepakt, want de rest is niet zo heel erg goed in kaart lezen en richting gevoel. Het kwam ook goed uit, want ja, het kind wilde nog even langs de Bommel store. Ze waren nog open en drie paar schoenen gescoord. Ze waren al 20€ goedkoper als bij ons en kreeg op alles 25%, ja dan laat je dat niet lopen. Nog even in wat andere winkels geweest. In 1 zaak, waar de kleding zo duur was, daar ben ik snel weer naar buiten gelopen. 1300€ voor een spijkerbroek. Dat eb ik er niet voor over hoor. Verder wandelen, pompelmoes wijntje drinken en even opfrissen in het hotel. Daarna gaan eten bij een Italiaan op het terras. Het was redelijk eten. Daarna nog wat gaan drinken in een leuk cafeetje. Zit je om half twaalf op de zaterdag aan de thee met een taartje. Hoe leuk wil je het hebben. Daarna terug naar het hotel. Wat een leuke dag. Ruim 30.000 stappen gelopen volgens de jongens, moe maar zeer voldaan doken we om 1 uur in bed.

Vertel me en ik luister; laat me zien en ik kijk; laat het me beleven en ik leer.

Meest recente reacties

19.10 | 18:35

Ja, mooi hè. Ze hebben weer flink uitgepakt.

19.10 | 06:00

Mooi Diorama van een treinwagon. Ziet er prachtig uit

11.03 | 18:25

ja, worden er erg vrolijk van.

09.03 | 18:21

Mooie kleur roze zo dat wandje langs de trap. Dat groene was trouwens ook al mooi hoor.